Skocz do zawartości
MPspot

diamentowy

Użytkownik
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Brak

O diamentowy

  • Tytuł
    Nowy

Ostatnie wizyty

80 wyświetleń profilu
  1. WorldEdit i WorldGuard

    Zacznijmy od tego że worldedit służy do dowolnej edycji świata na serwerach minecraft. Skąd pobrać worldedit a oto link: https://dev.bukkit.org/projects/worldedit/files Następnie trzeba otworzyć folder z serwerem minecraft wejść w zakładkę pluginy i wrzucić tam pobrany plugin. pierwsze co robimy wpisujemy: //wand dodaje nam siekierę. Zaznaczamy prawym przyciskiem myszy(Second) i lewym(First). Podstawowe Komendy: //set (ID) lub (nazwa bloku) - Zmienia dowolny blok o podanym ID //replace - Zmienia blok w dany materiał //copy - Kopiuje dany obszar //cut - Kopiuje i wycina dany obszar //paste - Wkleja skopiowany obszar //load - Zapis do pliku zaznaczonego obszaru //save - Odczyt z pliku zaznaczonego obszaru //clearclipboard - Czyści schowek //undo - Cofnięcie postawionego bloku //redo - Cofnięcie undo Całą listę ID znajdziecie na http://minecraft-ids.grahamedgecombe.com A teraz trochę o worldguard. Służy on do obszernej ochrony terenu na mapie serwera. Pobierzemy go z: https://dev.bukkit.org/projects/worldguard/files Tworzenie cuboidu Aby utworzyć cuboid za pomocą pluginu WorldGuard, należy wpisać w podanej kolejności poniższe komendy. Zanim do tego przystąpimy należy wpisać komendę //wand i przedmiotem otrzymanym od serwera zaznaczyć po przekątnej teren według instrukcji WorldEdit, czyli wpisać komendę //expand według wymiarów, jakie ma mieć dany cuboid. Najpierw wpisujemy: /region define <nazwa cuboidu> <nick właściciela cuboidu> Właścicieli może być kilku, wpisujemy wtedy np. […]User user1 user2 user3, a nie […]user,user1,user2. Gdy tworzymy cuboid w innym cuboidzie (np. działka gracza w cuboidzie miasta), wpisujemy: /region setparent <nazwa cuboidu działki> <nazwa cuboidu miasta> Aby do cuboidu dodać kolejnego członka, należy wpisać: /region addmember <nazwa cuboidu> <nick kolejnego właściciela> lub addowner, jeżeli chcemy dodać kolejnego właściciela. A gdy chcemy usunąć jednego z członków, wpisujemy: /region removemember <nazwa cuboidu> <nick usuwanego właściciela> lub removeowner, aby usunąć właściciela. Za każdym razem, gdy wprowadzimy zmianę do istniejącego cuboidu, lub stworzymy nowy należy wpisać: /region save (opcjonalne, dla pewności) Flagi Kolejną ważną rzeczą w pluginie WorldGuard są tzw. Flagi. Blokują lub zezwalają one za zachodzenie wszelkich zjawisk w danym cuboidzie. Aby utworzyć daną flagę należy wpisać: /region flag <nazwa cuboidu> <flaga> <allow/deny> Allow – włączony Denny – wyłączony Np. /region flag miasto build allow Dodaje to możliwość budowania na cuboidzie miasto. Wszystkie dostępne flagi to: passthrough - Flaga dzięki której gracze mogą swobodnie budować na cuboidzie. build - Możliwość budowania na cuboidzie. pvp - Tryb walki/pvp na cuboidzie. mob-damage - Potwory będą zadawać obrażenia na cuboidzie. entity-item-frame-destroy - Możliwość niszczenia przedmiotów z ramek cuboidu. entity-painting-destroy - Możliwość niszczenia ramek cuboidu. mob-spawning – Na cuboidzie będą respić się potwory. creeper-explosion – Creeper będzie wybuchał. enderman-griefs – Enderman będzie podnosił bloki. enderpearl – Możliwość użycia pereł Endermana. enderdragon-block-damage – Smok kresu będzie niszczył bloki na terenie cuboidu. ghast-fireball – Możliwość używania ognistych kul Ghasta. sleep – Możliwość używania łóżka na terenie cuboidu. tnt – Możliwość eksplozji TNT na terenie cuboidu. lighter – Możliwość używania zapalniczki na terenie cuboidu. fire-spread – Możliwość rozprzestrzeniania się ognia na cuboidzie. lava-fire – Lawa może podpalić znajdujące się obok bloki. lightning – Na terenie cuboidu może uderzyć błyskawica. chest-access - Możliwość otwierania skrzyń na terenie cuboidu. pistons – Możliwość przesuwania przedmiotów za pomocą pistonów na terenie cuboidu. water-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się wody. lava-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się lawy. use – Możliwość używania przycisków, dźwigni i innych inicjatorów. vehicle-place – Możliwość postawienia wózków, łódek, wagonów. vehicle-destroy – Możliwość niszczenia wózków oraz łódek. snow-fall - Tworzenie się śniegu, lecz pogoda nie zostanie całkowicie wyłączona. snow-melt – Śnieg będzie się rozpuszczał. ice-form – Woda zamarznie, lecz nie stopnieje. ice-melt – Możliwość zamarzania oraz topnienia lodu. leaf-decay – Liście, które nie stykają się z drewnem znikają. grass-growth – Trawa rośnie na terenie cuboidu. invincibled – Brak możliwości dostania obrażeń od uderzenia oraz upadku.
×