Skocz do zawartości

WorldEdit i WorldGuard


diamentowy

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznijmy od tego że worldedit służy do dowolnej edycji świata na serwerach minecraft.

Skąd pobrać worldedit a oto link: Aby zobaczyć link musisz się zalogować.

Następnie trzeba otworzyć folder z serwerem minecraft wejść w zakładkę pluginy i wrzucić tam pobrany plugin.

pierwsze co robimy wpisujemy:

 //wand

dodaje nam siekierę.

Zaznaczamy prawym przyciskiem myszy(Second) i lewym(First).

Podstawowe Komendy:

//set (ID) lub (nazwa bloku) - Zmienia dowolny blok o podanym ID

//replace - Zmienia blok w dany materiał

//copy - Kopiuje dany obszar

//cut - Kopiuje i wycina dany obszar

//paste - Wkleja skopiowany obszar

//load - Zapis do pliku zaznaczonego obszaru

//save - Odczyt z pliku zaznaczonego obszaru

//clearclipboard - Czyści schowek

//undo - Cofnięcie postawionego bloku

//redo - Cofnięcie undo

Całą listę ID znajdziecie na Aby zobaczyć link musisz się zalogować.

 

A teraz trochę o worldguard.

Służy on do obszernej ochrony terenu na mapie serwera.

Pobierzemy go z: Aby zobaczyć link musisz się zalogować.

Tworzenie cuboidu

Aby utworzyć cuboid za pomocą pluginu WorldGuard, należy wpisać w podanej kolejności poniższe komendy. Zanim do tego przystąpimy należy wpisać komendę //wand i przedmiotem otrzymanym od serwera zaznaczyć po przekątnej teren według instrukcji WorldEdit, czyli wpisać komendę //expand według wymiarów, jakie ma mieć dany cuboid.

Najpierw wpisujemy:

/region define <nazwa cuboidu> <nick właściciela cuboidu>

Właścicieli może być kilku, wpisujemy wtedy np. […]User user1 user2 user3, a nie […]user,user1,user2.

Gdy tworzymy cuboid w innym cuboidzie (np. działka gracza w cuboidzie miasta), wpisujemy:

/region setparent <nazwa cuboidu działki> <nazwa cuboidu miasta>

Aby do cuboidu dodać kolejnego członka, należy wpisać:

/region addmember <nazwa cuboidu> <nick kolejnego właściciela>

lub addowner, jeżeli chcemy dodać kolejnego właściciela.

A gdy chcemy usunąć jednego z członków, wpisujemy:

/region removemember <nazwa cuboidu> <nick usuwanego właściciela>

lub removeowner, aby usunąć właściciela.

Za każdym razem, gdy wprowadzimy zmianę do istniejącego cuboidu, lub stworzymy nowy należy wpisać:

/region save (opcjonalne, dla pewności)

Flagi

Kolejną ważną rzeczą w pluginie WorldGuard są tzw. Flagi. Blokują lub zezwalają one za zachodzenie wszelkich zjawisk w danym cuboidzie.

Aby utworzyć daną flagę należy wpisać:

/region flag <nazwa cuboidu> <flaga> <allow/deny>

 Allow – włączony

Denny – wyłączony

 Np.

 /region flag miasto build allow

Dodaje to możliwość budowania na cuboidzie miasto.

 

 

Wszystkie dostępne flagi to:

passthrough - Flaga dzięki której gracze mogą swobodnie budować na cuboidzie.

build - Możliwość budowania na cuboidzie.

pvp - Tryb walki/pvp na cuboidzie.

mob-damage - Potwory będą zadawać obrażenia na cuboidzie.

entity-item-frame-destroy - Możliwość niszczenia przedmiotów z ramek cuboidu.

entity-painting-destroy - Możliwość niszczenia ramek cuboidu.

mob-spawning – Na cuboidzie będą respić się potwory.

creeper-explosion – Creeper będzie wybuchał.

enderman-griefs – Enderman będzie podnosił bloki.

enderpearl – Możliwość użycia pereł Endermana.

enderdragon-block-damage – Smok kresu będzie niszczył bloki na terenie cuboidu.

ghast-fireball – Możliwość używania ognistych kul Ghasta.

sleep – Możliwość używania łóżka na terenie cuboidu.

tnt – Możliwość eksplozji TNT na terenie cuboidu.

lighter – Możliwość używania zapalniczki na terenie cuboidu.

fire-spread – Możliwość rozprzestrzeniania się ognia na cuboidzie.

lava-fire – Lawa może podpalić znajdujące się obok bloki.

lightning – Na terenie cuboidu może uderzyć błyskawica.

chest-access - Możliwość otwierania skrzyń na terenie cuboidu.

pistons – Możliwość przesuwania przedmiotów za pomocą pistonów na terenie cuboidu.

water-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się wody.

lava-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się lawy.

use – Możliwość używania przycisków, dźwigni i innych inicjatorów.

vehicle-place – Możliwość postawienia wózków, łódek, wagonów.

vehicle-destroy – Możliwość niszczenia wózków oraz łódek.

snow-fall - Tworzenie się śniegu, lecz pogoda nie zostanie całkowicie wyłączona.

snow-melt – Śnieg będzie się rozpuszczał.

ice-form – Woda zamarznie, lecz nie stopnieje.

ice-melt – Możliwość zamarzania oraz topnienia lodu.

leaf-decay – Liście, które nie stykają się z drewnem znikają.

grass-growth – Trawa rośnie na terenie cuboidu.

invincibled – Brak możliwości dostania obrażeń od uderzenia oraz upadku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...