Skocz do zawartości
MPspot
diamentowy

WorldEdit i WorldGuard

Recommended Posts

Zacznijmy od tego że worldedit służy do dowolnej edycji świata na serwerach minecraft.

Skąd pobrać worldedit a oto link: https://dev.bukkit.org/projects/worldedit/files

Następnie trzeba otworzyć folder z serwerem minecraft wejść w zakładkę pluginy i wrzucić tam pobrany plugin.

pierwsze co robimy wpisujemy:

 //wand

dodaje nam siekierę.

Zaznaczamy prawym przyciskiem myszy(Second) i lewym(First).

Podstawowe Komendy:

//set (ID) lub (nazwa bloku) - Zmienia dowolny blok o podanym ID

//replace - Zmienia blok w dany materiał

//copy - Kopiuje dany obszar

//cut - Kopiuje i wycina dany obszar

//paste - Wkleja skopiowany obszar

//load - Zapis do pliku zaznaczonego obszaru

//save - Odczyt z pliku zaznaczonego obszaru

//clearclipboard - Czyści schowek

//undo - Cofnięcie postawionego bloku

//redo - Cofnięcie undo

Całą listę ID znajdziecie na http://minecraft-ids.grahamedgecombe.com

 

A teraz trochę o worldguard.

Służy on do obszernej ochrony terenu na mapie serwera.

Pobierzemy go z: https://dev.bukkit.org/projects/worldguard/files

Tworzenie cuboidu

Aby utworzyć cuboid za pomocą pluginu WorldGuard, należy wpisać w podanej kolejności poniższe komendy. Zanim do tego przystąpimy należy wpisać komendę //wand i przedmiotem otrzymanym od serwera zaznaczyć po przekątnej teren według instrukcji WorldEdit, czyli wpisać komendę //expand według wymiarów, jakie ma mieć dany cuboid.

Najpierw wpisujemy:

/region define <nazwa cuboidu> <nick właściciela cuboidu>

Właścicieli może być kilku, wpisujemy wtedy np. […]User user1 user2 user3, a nie […]user,user1,user2.

Gdy tworzymy cuboid w innym cuboidzie (np. działka gracza w cuboidzie miasta), wpisujemy:

/region setparent <nazwa cuboidu działki> <nazwa cuboidu miasta>

Aby do cuboidu dodać kolejnego członka, należy wpisać:

/region addmember <nazwa cuboidu> <nick kolejnego właściciela>

lub addowner, jeżeli chcemy dodać kolejnego właściciela.

A gdy chcemy usunąć jednego z członków, wpisujemy:

/region removemember <nazwa cuboidu> <nick usuwanego właściciela>

lub removeowner, aby usunąć właściciela.

Za każdym razem, gdy wprowadzimy zmianę do istniejącego cuboidu, lub stworzymy nowy należy wpisać:

/region save (opcjonalne, dla pewności)

Flagi

Kolejną ważną rzeczą w pluginie WorldGuard są tzw. Flagi. Blokują lub zezwalają one za zachodzenie wszelkich zjawisk w danym cuboidzie.

Aby utworzyć daną flagę należy wpisać:

/region flag <nazwa cuboidu> <flaga> <allow/deny>

 Allow – włączony

Denny – wyłączony

 Np.

 /region flag miasto build allow

Dodaje to możliwość budowania na cuboidzie miasto.

 

 

Wszystkie dostępne flagi to:

passthrough - Flaga dzięki której gracze mogą swobodnie budować na cuboidzie.

build - Możliwość budowania na cuboidzie.

pvp - Tryb walki/pvp na cuboidzie.

mob-damage - Potwory będą zadawać obrażenia na cuboidzie.

entity-item-frame-destroy - Możliwość niszczenia przedmiotów z ramek cuboidu.

entity-painting-destroy - Możliwość niszczenia ramek cuboidu.

mob-spawning – Na cuboidzie będą respić się potwory.

creeper-explosion – Creeper będzie wybuchał.

enderman-griefs – Enderman będzie podnosił bloki.

enderpearl – Możliwość użycia pereł Endermana.

enderdragon-block-damage – Smok kresu będzie niszczył bloki na terenie cuboidu.

ghast-fireball – Możliwość używania ognistych kul Ghasta.

sleep – Możliwość używania łóżka na terenie cuboidu.

tnt – Możliwość eksplozji TNT na terenie cuboidu.

lighter – Możliwość używania zapalniczki na terenie cuboidu.

fire-spread – Możliwość rozprzestrzeniania się ognia na cuboidzie.

lava-fire – Lawa może podpalić znajdujące się obok bloki.

lightning – Na terenie cuboidu może uderzyć błyskawica.

chest-access - Możliwość otwierania skrzyń na terenie cuboidu.

pistons – Możliwość przesuwania przedmiotów za pomocą pistonów na terenie cuboidu.

water-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się wody.

lava-flow – Możliwość rozprzestrzeniania się lawy.

use – Możliwość używania przycisków, dźwigni i innych inicjatorów.

vehicle-place – Możliwość postawienia wózków, łódek, wagonów.

vehicle-destroy – Możliwość niszczenia wózków oraz łódek.

snow-fall - Tworzenie się śniegu, lecz pogoda nie zostanie całkowicie wyłączona.

snow-melt – Śnieg będzie się rozpuszczał.

ice-form – Woda zamarznie, lecz nie stopnieje.

ice-melt – Możliwość zamarzania oraz topnienia lodu.

leaf-decay – Liście, które nie stykają się z drewnem znikają.

grass-growth – Trawa rośnie na terenie cuboidu.

invincibled – Brak możliwości dostania obrażeń od uderzenia oraz upadku.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×