Skocz do zawartości

Efektywne tworzenie gildii / frakcji


HunterHeadPL

Rekomendowane odpowiedzi

Często zauważyć można łatwe do zniszczenia / zaclaimowania gildie.

Koledzy i koleżanki , piszę ten poradnik dla was abyście jak najlepiej dostosowali gildię do swoich potrzeb.

Rodzaje gildii : Tajna , pancerna , na pokaz

  • Gildię na pokaz możemy zbudować jeżeli jesteśmy pewnie , że nie trzymamy w niej cennych itemów czy też wiemy , iż wszyscy są do nas nastawieni pokojowo i nas nie zniszczą.
  • Gildię Tajną budujemy gdzieś daleko w miejscach gdzie jest mało zauważalna i praktycznie jej nie widać.
  • Gildia pancerna wymaga od jej członków nieco chęci, gdyż przy budowaniu jej musimy się trochę wysilić.

Poradnik poświęcę głównie tej ostatniej , choć możecie podane tricki zastosować w pozostałych.

        Pojęcia , które musisz znać :

  • Chunk - teren 16 x 16 Widoczne po wciśnięciu " F3 + g  " lub wpisaniu " /f sc "
  • Claim - chunk przejęty przez czyjąś gildię
  • Power - siła - moc danego gracza regenerowane 2 siły na godzinę gry

       1.Rozmiar : po wpisaniu /f show otrzymujemy informacje o naszej gildii. Interesuje nas Land / Power / Maxpower.

          Przykłady:

  • 5 / 5 / 20 -  5 terenu i 5 siły czyli jesteśmy w stanie utrzymać nasz teren. Musimy jednak pamiętać , że gdy ktoś z naszej gildii zginie to straci 2 siły i sytuacja zmieni się na:
  • 5 / 3 / 20 - w tym wypadku jesteśmy na minusie ( Siła - Teren = Pozostała siła ) -2 . Czyli 2 terenu mogą nam w każdej chwili odebrać.
  • 5 / 15 / 20 - według równania mamy 10 siły zapasu co jest więcej niż wystarczające .
    Sytuacja: Jest was 2 , oboje giniecie tracąc razem 4 siły i pozostaje wam 6 zapasu i w tym wypadku możecie spokojnie zginąć jeszcze raz , a i tak gildia przetrwa.

       Porady:

  • Komenda /f status - pokazuję nam siłę każdego z naszych towarzyszy oraz kiedy ostatnio byli obecni . Pamiętaj gildia jest silna tak jak wszyscy wasi członkowie.
    Dopilnuj aby każdy z twoich towarzyszy miał tej siły jak najwięcej.
  • Musimy dopasować rozmiar naszej gildii do naszych potrzeb oraz do naszego powera. Najlepiej gdy budujemy ją jako kwadrat czy prostokąt.
     

     2. Teren : Jeżeli znajdziemy odpowiadający nam teren ( dostęp do bagien , oceanu , czy pustyni - to już zależy od waszych preferencji ) musimy podjąć już decyzję czy łączymy się z inną gildią czy jednak damy radę zebrać własną zgraną ekipę.

        Porady:

  • Komenda /f map - zerknięcie na mapę chunków
  • Komenda /f map on , /f map off - włączenie / wyłączenie aktualizującej się mapy chunków
  • Musimy upewnić się , że mamy wystarczająco miejsca na budowę naszej gildii i żaden inny claim nam nie będzie przeszkadzał
  • Dobrze jest wybrać teren na , którym respi się jakiś ciekawy mob lub jest dobry dostęp do surowców.

 

    3. Claimowanie: Najważniejszy etap budowy naszej gildii.

       Porady:

  • Zaczynamy wciskając " F3 + g " lub " /f sc " - ukażą nam się granice chunków
  • Wpisujemy "/f map on " - aby mieć oko na claimy , które tworzymy
  • Zaczynamy claimować od środka kończąc na brzegach
  • Claimujemy jeden teren wpisując " /f claim one " lub claimujemy automatycznie wpisując "/f claim auto" . Tą samą komendą wyłączamy automatyczne claimowanie.

  

   4. Budowa: Ochronne mury i pancerny środek

       Porady:

  • Pokolei podane najsilniejsze ściany :
  1. Wodna - Uchroni nas przed eksplodującym tnt choć nie zawsze , warto jest zrobić kilkuwarstwową ścianę aby uchronić się w pewnym stopniu przed witherem
  2. Samonaprawiająca się - ściana kamienna , która po zniszczeniu naprawia się sama ( budowanie jej wymaga czasu , lecz mało surowców )
  3. Kowadłowa - bardzo kosztowna chyba , że macie farmę żelaza
  4. Piaskowa - tania , dobra lecz budowa jej jest czasochłonna
  5. Obsidianowa - mocna , idealnie nadaje się na środek gildii ze względu na ciężkość wydobycia tego budulca
  6. Półpłytkowa - dla trudniejszych przeciwników , którzy wysadzają was armatą hybrydową ( tnt + piasek )
  7. Pajęczynowa - również przeciwko piaskowym armatą
  8. Lawowa - łatwa w wykonaniu , ogranicza widoczność , spala creepery
  9. Zwykły mur - w połączeniu z ścianą wodną bardzo dobra ochrona , choć na trudniejszych wrogów przydaje się kilka takich warstw
  • Podczas budowy murów musimy już przypuszczać ilu będziecie mieć członków i jak wielka będzie baza
  • Aby mury były jak najmocniejsze powinny być wybudowane od samej góry do samego dołu. Aby nikt jaskiniami was nie wysadził.
  • Zostawiamy kratkę na samym końcu tak dla bezpieczeństwa i na przyszły mur.
  • Gildia powinna być jak najmniejsza , a mury jak najmocniejsze.

Jeżeli poradnik czegoś nie zawiera. Postaram się dodać.

Masz uwagi ? Skomentuj.

Podobało się? Daj +.

Chciałbyś coś jeszcze wiedzieć na temat Frakcji? Mogę napisać część dalszą.

YO!

 

Edytowane przez HunterHeadPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...