Skocz do zawartości
MPspot
Masta

Poradnik PvP 1.9+ (część 2), podstawy walki

Recommended Posts

Ten poradnik ma na celu nauczyć osoby które nie do końca znają się na nowym systemie walki który został wprowadzony w update'cie 1.9.

Jeśli ktoś nie widział pierwszej części poradnika, to polecam się z nią zapoznać: 

 

Istnieje kilka rodzajów ciosów w grze:
Zwykły cios - Może zostać wykonany każdym rodzajem broni. Odpycha wroga.
"Szeroki" cios - Może zostać wykonany tylko przy użyciu miecza. Odpycha wroga. Uderza kilka mobów/graczy naraz. Warto zaznaczyć, że obrażenia zadane potworom w które nie celowałem były o wiele słabsze niż te które zadałem mobowi w którego celowałem. Obrażenia te mogą zostać zwiększone zaklęciem na miecz o nazwie Szerokie Ostrze (ang. Sweeping Edge).
Cios podczas biegu - Może zostać wykonany każdym rodzajem broni. Osoba wykonująca cios MUSI biec. Odrzuca wroga na dalszy dystans w porównaniu do innych ciosów.
Cios krytyczny - Może zostać wykonany każdym rodzajem broni. Odpycha wroga. Osoba wykonująca cios MUSI spadać. Zadaje 150% obrażeń (jeśli broń zadaje 10 obrażeń, to cios krytyczny zada 15). Do wykonania krytycznego ciosu musimy spadać. Najłatwiejszym sposobem jest podskoczenie, lecz podczas skoku stajemy się dość łatwym celem, dlatego cios można zadać spadając z jednej kratki oraz z połowy klocka, ale wymaga to większego refleksu.

 

Poza znajomością rodzajów ciosów trzeba pamiętać o dobrym poruszaniu się. Mówię tutaj o bieganiu na boki oraz wykorzystywaniu terenu, żeby mieć przewagę nad przeciwnikiem. Dla porównania: bieganie na boki kontra jego kompletny brak. Szybkie strzelanie z łuku, aby odsunąć przeciwnika od nas albo dać nam lepszą szansę na wykonanie combo

Combo (przynajmniej ja to tak nazywam) jest to kombinacja ciosów podczas biegu oraz (rzadko) ciosów krytycznych. Wykonanie combo jest średnio skomplikowane. Jednak jest kilka bardzo ważnych rzeczy o których warto pamiętać wykonując combo:
1. Trzymaj dystans do wroga (to się stosuje do większości taktyk, jednakże podczas combo jest to niezwykle ważne).
2. Biegaj zig-zag'iem (filmik zagranicznego YT'era)
3. Staraj się zapanować nad odrzutem wroga. Kieruj jego "lot" gdzie tylko zechcesz! Przykład w którym wrzucam przeciwnika do lawy. A tutaj kolejny jak zrzucam przeciwnika z wysokości.
4. Bądź absolutnie nieprzewidywalny. Wykonuj takie ruchy, aby twój przeciwnik nie wiedział co zamierzasz zrobić.
5. Trenuj! Bez tego daleko nie zajdziesz. Znajdź sobie przyjaciela z którym możecie razem trenować walkę.

Tak wygląda combo z perspektywy wroga.

Istnieją (według mnie) dwa rodzaje combo.
Pierwsze z nich już omawialiśmy. Bieganie zig-zag'iem oraz uderzenie wroga podczas sprintu. 
Natomiast drugi rodzaj combo różni się dość bardzo od poprzedniego. Wymaga ono ciągłego trzymania spacji oraz idealnego wymierzania każdego ciosu w stronę wroga. Niezwykle skuteczne w walce, lecz wymaga dużej ilości czasu na opanowanie.

 

Znaj swojego wroga! Przewiduj jego ciosy oraz zachowania (film gdzie kompletnie nie znam swojego przeciwnika). Podam tutaj kilka przykładów:

 Jeśli przeciwnik jest dość kiepski w walce, możesz uderzać go na maksymalny zasięg nie dając mu możliwości uderzenia ciebie (niestety... Moje umiejętności oraz niezwykle duży ping przeciwników z którymi próbowałem pokazać przykład wykorzystania owej taktyki tylko utrudniają mi sprawę. Postaram się wrzucić przykład, ale nic nie obiecuję film z przykładem).

 Jeśli przeciwnik skacze cały czas (zdarzają się tacy ludzie), to można w łatwy sposób pokonać taką osobę. Wystarczy uderzać podczas sprintu w tym samym czasie pamiętając o trzymaniu dystansu (tutaj przykład wykorzystania ów taktyki).

 Jeśli przeciwnik nie wiem o tym, że istnieje coś takiego jak walka wręcz można go zabić łukiemPrzykład!

 Jeśli przeciwnik ma dość duży ping wystarczy biegać wokół niego oraz najlepiej kontrolować jego "lot", tutaj przykład. Podobnie w sumie jeśli przeciwnik ma bardzo mały ping, jak tutaj, lecz zamiast odpychać, zadajemy jak najwięcej obrażeń (ciosami krytycznymi).

 Jeśli przeciwnik używa tarczy warto użyć połączenia siekiery z łukiem (łuk w drugą rękę). Jednym ciosem siekiery uniemożliwiamy naszemu wrogowi użycie tarczy, co sprawia, że bez większego problemu możemy "zasypywać" go strzałami.

 Jeśli wiemy, że przeciwnik jest od nas lepszy w walce wręcz. Najłatwiejszym sposobem będzie użycie czegoś innego, dla przykładu:
1. Łuk - definitywnie będzie trzymać przeciwnika na dystans.
2. Efekty - Siła? Większe obrażenia. Odporność na ognień? Sama nazwa wskazuje. Szybkość? Staniemy się trudniejsi do trafienia. Mikstury/strzały miotane spowolnienia/osłabienia? Tylko ułatwia nam sprawę.
3. Dobre wykorzystanie terenu - już o tym wspominałem.

 

Jeśli chodzi o walkę siekierą. Jest to kompletnie inna historia. Sam używam mieczy częściej niż siekier, ale co nie co wiem o nich. Siekiera zadaje większe obrażenia oraz dłużej musimy czekać na jej naładowanie (co już pisałem wyżej). Siekiera rozwala zbroje w wiele szybciej w porównaniu do miecza czy łuku. Kiedy przeciwnik trzyma tarczę w ręku, to po uderzeniu w niego siekierą ten nie będzie mógł użyć tarczy przez pewien czas. Podczas walki siekierą musimy się dużo ruszać oraz pamiętać o tym, aby nasz przeciwnik był od nas odpowiednio oddalony. Używając siekiery powinniście się starać uderzyć jak najwięcej ciosów krytycznych. Moja mizerna próba walki siekierą.

 

Co do tarczy oraz jej używania. Osobiście wolę trzymać w drugiej ręce jedzenie bądź łuk, lecz od update'u 1.11 tarcza dostała buff'a, więc sądzę, że używanie jej ma znacznie większy sens. Tarcza potrafi zablokować większość obrażeń w stu procentach. Od ataków zombie, przez strzały, aż po wybuch. Uderzenie siekierą może tymczasowo uniemożliwić nam użycie tarczy (co widać na pasku jako "ładowanie").  Tarcza zabiera nam slot jednej z rąk, co definitywnie może przeszkodzić osobom które nie potrafią dobrze manewrować między przedmiotami (omawiałem to w pierwszej części). 

 

Dość dużo mówiłem o trzymaniu dystansu do wroga, lecz w ogóle tego nie wytłumaczyłem. Chodzi dokładniej o to, że podczas walki trzymamy się od wroga 2-3 kratki. Kiedy ten podchodzi - uderzamy podczas sprintu. Przykład a tutaj z bieganiem na boki. Jak można zauważyć, sprintuję przez jakieś 0.5 sekundy, uderzam i szybko się oddalam uniemożliwiając przeciwnikowi kontratak.

 

Jedzenie jest również bardzo ważnym elementem walki. Zwykłe jedzenie typu smażony kurczak daje nam dość dużą regenerację życia (porównywalną do efektu regeneracji 3). Wiedza kiedy zjeść normalne jedzenie a kiedy złote jabłko jest bardzo ważna. Zwykłe jedzenie jemy wtedy kiedy mamy pewność, że przeciwnik nie zabije nas w przeciągu 5-10 sekund.  Pamiętając oczywiście o odrzuceniu wroga przed zjedzeniem. Tak naprawdę jedzenie jabłka zależy od obrażeń zadawanych przez wroga. Jeśli wróg walczy dość dobrze walczy oraz zadaje nam 1-1.5 serca jednym uderzeniem z miecza, powinniśmy zjeść jabłko mając minimum 4 serca. Podczas jedzenia jesteśmy bardzo łatwym celem podatnym na ciosy krytyczne (jak widać na filmie, podczas kiedy mój przeciwnik jadł, spokojne dostał 3 ciosy krytyczne).

 

Poradnik pomimo wypuszczenia tak późno dalej nie ma wszystkich informacji które chciałbym omówić. 

Edytowane przez Masta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×