Nasze wybory
Specjalnie wyselekcjonowana, najważniejsza zawartość naszej witryny
Instalacja własnego silnika(forge) na hostingu enderchest.pl
Endrju dodał temat w Poradniki,
Wstęp
W tym poradniku przedstawię Ci w jaki sposób wgrać własny silnik na serwer z hostingu enderchest.pl. Zrobię to na przykładzie silnika forge, silnik ten pozwala na instalację modyfikacji.
Pozyskanie silnika
W pierwszej kolejności musisz pobrać silnik na swój komputer. W tym celu wejdź na https://files.minecraftforge.net/ i wybierz z listy wersji po lewej stronie, interesującą Cię wersję minecrafta na której chcesz postawić serwer. Następnie kliknij w Installer w celu jego pobrania. Po pobraniu pliku zalecam umieścić go w jakimś katalogu. Następnie uruchom pobrany plik zaznacz Install server i wybierz lokalizację stworzonego wcześniej katalogu klikając w trzy kropki. Po kliknięciu w OK zostaną pobrane 2 pliki, oraz katalog z bibliotekami.
Wgranie i włączenie silnika
To właśnie wyżej wspomniane pliki, oraz katalog musisz wgrać na swój serwer. Aby niczego nie pomylić zalecam usunąć plik tekstowy z rozszerzeniem .log, oraz plik jar który pobrałeś z internetu, w jego nazwie znajduje się słowo installer. Gdy masz już wszystkie pliki musisz je wgrać na swój serwer, do jego katalogu głównego. Najlepiej przeinstalować wcześniej serwer, lub po prostu usunąć wszystkie jego pliki. Gdy wszystkie pliki znajdują się na Twoim serwerze, musisz skopiować pełną nazwę pliku jar, tego z "universal". W moim przypadku jest to forge-1.12.2-14.23.5.2844-universal.jar, u Ciebie cyfry mogą się nieco różnić. Teraz w panelu serwera przejdź do zakładki start, stop restart i przejdź do komenda startowa. Jeśli nic tutaj nie zmieniałeś, to w komendzie startowej będziesz miał coś takiego jak mc.jar, pozostaje Ci jedynie zmienić mc.jar na wcześniej skopiowaną nazwę i kliknąć w zapisz. Jeśli kiedyś edytowałeś komendę startową to najlepiej kliknij w reset.
To wszystko, teraz wystarczy, że uruchomisz swój serwer.
W tym poradniku przedstawię Ci w jaki sposób wgrać własny silnik na serwer z hostingu enderchest.pl. Zrobię to na przykładzie silnika forge, silnik ten pozwala na instalację modyfikacji.
Pozyskanie silnika
W pierwszej kolejności musisz pobrać silnik na swój komputer. W tym celu wejdź na https://files.minecraftforge.net/ i wybierz z listy wersji po lewej stronie, interesującą Cię wersję minecrafta na której chcesz postawić serwer. Następnie kliknij w Installer w celu jego pobrania. Po pobraniu pliku zalecam umieścić go w jakimś katalogu. Następnie uruchom pobrany plik zaznacz Install server i wybierz lokalizację stworzonego wcześniej katalogu klikając w trzy kropki. Po kliknięciu w OK zostaną pobrane 2 pliki, oraz katalog z bibliotekami.
Wgranie i włączenie silnika
To właśnie wyżej wspomniane pliki, oraz katalog musisz wgrać na swój serwer. Aby niczego nie pomylić zalecam usunąć plik tekstowy z rozszerzeniem .log, oraz plik jar który pobrałeś z internetu, w jego nazwie znajduje się słowo installer. Gdy masz już wszystkie pliki musisz je wgrać na swój serwer, do jego katalogu głównego. Najlepiej przeinstalować wcześniej serwer, lub po prostu usunąć wszystkie jego pliki. Gdy wszystkie pliki znajdują się na Twoim serwerze, musisz skopiować pełną nazwę pliku jar, tego z "universal". W moim przypadku jest to forge-1.12.2-14.23.5.2844-universal.jar, u Ciebie cyfry mogą się nieco różnić. Teraz w panelu serwera przejdź do zakładki start, stop restart i przejdź do komenda startowa. Jeśli nic tutaj nie zmieniałeś, to w komendzie startowej będziesz miał coś takiego jak mc.jar, pozostaje Ci jedynie zmienić mc.jar na wcześniej skopiowaną nazwę i kliknąć w zapisz. Jeśli kiedyś edytowałeś komendę startową to najlepiej kliknij w reset.
To wszystko, teraz wystarczy, że uruchomisz swój serwer.
-
-
- 17 odpowiedzi

Wybrany przez
Endrju,BungeeCord - Podstawy - Konfiguracja i Łączenie!
xN0MANDx dodał temat w Poradniki,
BungeeCord [Pobierz]
[Konfiguracja I Łączenie]
Podstawowe informacje:
- BungeeCord sluży do laczenia serwerów z silnikiem Spigot.
- Polaczenie serwerów wymaga co najmniej 2 serwerów - lobby (serwer lączący) i tryb (serwer z którym będziemy się laczyć przez lobby).
Konfiguracja:
1. Wchodzimy w pliki serwera każdego którego chcemy podlączyć i otwieramy spigot.yml i bukkit.yml.
2. W spigot.yml linijka okolo/lub 32 - bungeecord: false ---> true (Zmieniamy na true aby nie można bylo wbijać na serwer omijając bungeecord)
3. W bukkit.yml linijka okolo/lub 23 - connection-throttle: 4000 ---> -1 (Zmieniamy na -1 aby normalnie można bylo laczyć się z serwerem bez dolączania co pewien czas itp)
4. Czas na konfiguracje bungeecord skoro serwery są gotowe, czyli wchodzimy w pliki bungeecord.
5. W spoilerze poniżej (rozwiń):
(Konfiguracja mniej więcej z moich serwerów dlatego napisalem 123.123 itp w ip itp (tam wpisujecie swoje))
6. Teraz restartujemy wszystkie serwery i bungeecord aby zapisalo się wszystko.
7. Teraz wystarczy bawić się pluginami, skryptami itp aby wszystko funkcjonowalo) standardowa komenda dla admina do laczeń się z serwerami to na lobby poprzez zalogowanie bungeecord'em /server NazwaSerwera np: /server Serwer1 (Ja na swoich serwerach robilem w skript+wildskript laczenie się z serwerami tak aby graczowi nie trzeba bylo dawac uprawnień do komendy /server)
INFO: Niektóre pluginy wgrywamy na lobby, a niektóre do bungeecord (w folderze plugins) ,żeby ktoś przykladowo nie wgral pluginu skript + wildskript do bungeecord'a zamiast do lobby
I tak oto bungeecord już dziala w zakresie podstawowym.
[Konfiguracja I Łączenie]
Podstawowe informacje:
- BungeeCord sluży do laczenia serwerów z silnikiem Spigot.
- Polaczenie serwerów wymaga co najmniej 2 serwerów - lobby (serwer lączący) i tryb (serwer z którym będziemy się laczyć przez lobby).
Konfiguracja:
1. Wchodzimy w pliki serwera każdego którego chcemy podlączyć i otwieramy spigot.yml i bukkit.yml.
2. W spigot.yml linijka okolo/lub 32 - bungeecord: false ---> true (Zmieniamy na true aby nie można bylo wbijać na serwer omijając bungeecord)
3. W bukkit.yml linijka okolo/lub 23 - connection-throttle: 4000 ---> -1 (Zmieniamy na -1 aby normalnie można bylo laczyć się z serwerem bez dolączania co pewien czas itp)
4. Czas na konfiguracje bungeecord skoro serwery są gotowe, czyli wchodzimy w pliki bungeecord.
5. W spoilerze poniżej (rozwiń):
(Konfiguracja mniej więcej z moich serwerów dlatego napisalem 123.123 itp w ip itp (tam wpisujecie swoje))
6. Teraz restartujemy wszystkie serwery i bungeecord aby zapisalo się wszystko.
7. Teraz wystarczy bawić się pluginami, skryptami itp aby wszystko funkcjonowalo) standardowa komenda dla admina do laczeń się z serwerami to na lobby poprzez zalogowanie bungeecord'em /server NazwaSerwera np: /server Serwer1 (Ja na swoich serwerach robilem w skript+wildskript laczenie się z serwerami tak aby graczowi nie trzeba bylo dawac uprawnień do komendy /server)
INFO: Niektóre pluginy wgrywamy na lobby, a niektóre do bungeecord (w folderze plugins) ,żeby ktoś przykladowo nie wgral pluginu skript + wildskript do bungeecord'a zamiast do lobby
I tak oto bungeecord już dziala w zakresie podstawowym.
-
-
- 5 odpowiedzi

Wybrany przez
Endrju,Blazingpack - Jak to działa?
Endrju dodał temat w Poradniki,
W tym poradniku przedstawię wam Blazingpack, oraz odpowiem na najczęściej zadawane pytania związane z tą paczką.
Czym tak właściwie jest Blazingpack?
Blazingpack to zabezpieczenie przed cheatami, jeśli serwer posiada takie zabezpieczenie, to aby gracz mógł połączyć się z serwerem musi posiadać on zainstalowaną paczkę na swoim komputerze. Paczkę można pobrać na https://blazingpack.pl/#download jest też dostępny launcher dla non-premium, dzięki czemu gracze bez premium również mogą skorzystać z tej paczki.
Jak mogę wgrać Blazingpack na swój serwer?
Niestety paczka ta nie jest publicznie dostępna, aby móc ją zainstalować na swoim serwerze należy skontaktować się z autorami tej paczki, wtedy być może uda Ci się dołączyć do szczęśliwego grona serwerów z zabezpieczeniem Blazingpack.
Czy Blazingpack to tylko zabezpieczenie przed cheatami? Czy otrzymam coś jeszcze?
Dodatkowo paczka ta blokuje multikonta, automatycznie aktualizuje się do najnowszej wersji, automatycznie loguje graczy non-premium. Dodatkowo paczka posiada zainstalowane modyfikacje Optifine oraz Rei's Minimap.
Czym tak właściwie jest Blazingpack?
Blazingpack to zabezpieczenie przed cheatami, jeśli serwer posiada takie zabezpieczenie, to aby gracz mógł połączyć się z serwerem musi posiadać on zainstalowaną paczkę na swoim komputerze. Paczkę można pobrać na https://blazingpack.pl/#download jest też dostępny launcher dla non-premium, dzięki czemu gracze bez premium również mogą skorzystać z tej paczki.
Jak mogę wgrać Blazingpack na swój serwer?
Niestety paczka ta nie jest publicznie dostępna, aby móc ją zainstalować na swoim serwerze należy skontaktować się z autorami tej paczki, wtedy być może uda Ci się dołączyć do szczęśliwego grona serwerów z zabezpieczeniem Blazingpack.
Czy Blazingpack to tylko zabezpieczenie przed cheatami? Czy otrzymam coś jeszcze?
Dodatkowo paczka ta blokuje multikonta, automatycznie aktualizuje się do najnowszej wersji, automatycznie loguje graczy non-premium. Dodatkowo paczka posiada zainstalowane modyfikacje Optifine oraz Rei's Minimap.
-
- 3 odpowiedzi

Wybrany przez
Endrju,Wyświetlanie skinów na najnowszych wersjach serwerów non-premium
Endrju dodał temat w Poradniki,
Wielu użytkowników forum zadaje mi, oraz sobie pytanie "Dlaczego na moim serwerze nie wyświetlają się skiny?". Czyli nie widać skinów graczy premium, każdy posiada domyślny skin.
Otóż problem tego problemu leży po stronie Mojangu, czyli autorów gry Minecraft. Mianowicie w najnowszych wersjach(Jeśli się nie mylę to od 1.8) połączenie z bazą Mojangu nie jest możliwe, jeśli na serwerze jest ustawiony status offline, czyli w pliku server.properties w opcji online-mode znajduje się false.
Istnieje jednak bardzo łatwe rozwiązanie tego problemu. Wystarczy wgrać plugin SkinsRestorer, dzięki temu skiny będą wyświetlały się tak jak powinny. Dodatkowo dzięki temu pluginowi można zmienić skin nawet osobie która nie posiada minecrafta premium. Można tego dokonać wpisując komendę: /sr set <Nick gracza któremu chcemy zmienić skin> <Nick z którego chcemy pobrać ten skin>
Otóż problem tego problemu leży po stronie Mojangu, czyli autorów gry Minecraft. Mianowicie w najnowszych wersjach(Jeśli się nie mylę to od 1.8) połączenie z bazą Mojangu nie jest możliwe, jeśli na serwerze jest ustawiony status offline, czyli w pliku server.properties w opcji online-mode znajduje się false.
Istnieje jednak bardzo łatwe rozwiązanie tego problemu. Wystarczy wgrać plugin SkinsRestorer, dzięki temu skiny będą wyświetlały się tak jak powinny. Dodatkowo dzięki temu pluginowi można zmienić skin nawet osobie która nie posiada minecrafta premium. Można tego dokonać wpisując komendę: /sr set <Nick gracza któremu chcemy zmienić skin> <Nick z którego chcemy pobrać ten skin>
-
-
- 3 odpowiedzi

Wybrany przez
Endrju,Konfiguracja domeny w nazwa.pl dla połączeń z serwerem Minecraft
radek503 dodał temat w Poradniki,
Poradnik dokładnie opisuje ustawienie połączenia z serwerem Minecraft poprzez domenę .pl zakupioną w nazwa.pl
Wchodzimy na stronę nazwa.pl i rejestrujemy się!!! Wyszukujemy naszą domenę np Domena Wykupujemy domenę z końcówką .pl lub .eu bo tylko te są za darmo Czekamy na instalacje Domeny Wchodzimy W Twoje Usługi Wchodzimy w konfiguracje naszej domeny Wybieramy Zaawansowana Konfiguracja DNS Klikamy Zmień Klikamy Dodaj Nowy Rekord Wpisujemy w 1 polu naszą Domenę w 2 polu 3600 w 3 polu wybieramy A a w 4 wpisujemy numeryczne ip serwera bez portu!!! np: domena.pl 3600 A 123.12.123.123 123.12.123.123 - ten adres IP należy podmienić adresem IP Twojego serwera Minecraft.
Dodajemy Kolejny rekord Wpisujemy w 1 polu _minecraft._tcp.domena w 2 polu 3600 w 3 polu wybieramy SRV a w 4 wpisujemy 0 0 port domena np: _minecraft._tcp.domena.pl 3600 SRV 0 0 3600 domena.pl Klikamy zatwierdź i czekamy do 3 dni i domena zostanie dodana i ip serwera to będzie nasza domena.
Dzięki za przeczytanie jeśli pomogłem daj + to bardzo Motywuje
Wchodzimy na stronę nazwa.pl i rejestrujemy się!!! Wyszukujemy naszą domenę np Domena Wykupujemy domenę z końcówką .pl lub .eu bo tylko te są za darmo Czekamy na instalacje Domeny Wchodzimy W Twoje Usługi Wchodzimy w konfiguracje naszej domeny Wybieramy Zaawansowana Konfiguracja DNS Klikamy Zmień Klikamy Dodaj Nowy Rekord Wpisujemy w 1 polu naszą Domenę w 2 polu 3600 w 3 polu wybieramy A a w 4 wpisujemy numeryczne ip serwera bez portu!!! np: domena.pl 3600 A 123.12.123.123 123.12.123.123 - ten adres IP należy podmienić adresem IP Twojego serwera Minecraft.
Dodajemy Kolejny rekord Wpisujemy w 1 polu _minecraft._tcp.domena w 2 polu 3600 w 3 polu wybieramy SRV a w 4 wpisujemy 0 0 port domena np: _minecraft._tcp.domena.pl 3600 SRV 0 0 3600 domena.pl Klikamy zatwierdź i czekamy do 3 dni i domena zostanie dodana i ip serwera to będzie nasza domena.
Dzięki za przeczytanie jeśli pomogłem daj + to bardzo Motywuje
-
-
- 17 odpowiedzi

Wybrany przez
Endrju,Nie można połączyć się z serwerem
Endrju dodał temat w Poradniki,
W dzisiejszym poradniku opiszę najczęstsze powody przez które nie można połączyć się z serwerem.
Serwer ustawiony tylko dla graczy premium
Gdy problem ten występuje to najczęściej podczas próby połączenia z serwerem w grze pojawia się informacja, że trzeba zrestartować minecrafta. Wystarczy w pliku "server.properties" w opcji "online-mode" ustawić "false", a następnie zrestartować serwer.
Pluginy blokują dostęp do serwera
To jaki błąd pojawia się, zależy od pluginu który powoduje ten problem. Jednak najczęściej jest to plugin który blokuje połączenia botów, dlatego warto je spróbować chwilowo wyłączyć. Często plugin FunnyGuilds również powoduje problem z połączeniem się z serwerem, dlatego warto go sprawdzić.
Biała lista serwera
Możliwe, że na serwerze jest włączona biała lista, można ją wyłączyć komendą "whitelist off", lub w pliku "server.properties" ustawiając opcję "white-list" na false.
Serwer crashuje się
Serwer akurat się scrashował, więc należy sprawdzić co jest powodem crashu, wszystkie potrzebne informacje znajdują się w konsoli/logach serwera. Czasami wystarczy ponownie uruchomić serwer, a najczęściej trzeba szukać przyczyny tego problemu w pluginach.
Zapora sieciowa blokuje połączenia
Niektóre hostingi(np. enderchest.pl) dają dostęp do zapory sieciowej serwera i to właśnie za jej pomocą można zablokować zewnętrzne połączenia, a przez to gracze nie mogą połączyć się z serwerem, dlatego też warto sprawdzić czy czasem na serwerze nie jest włączona blokada zewnętrznych połączeń.
Inne
Znasz jakiś błąd nie opisany w poradniku? Napisz pod tym postem jeśli znasz go. Jeśli masz problem, a nie został on opisany w poradniku to stwórz temat w dziale Minecraft, a po jego rozwiązaniu wyślij mi linka do niego, lub oznacz mnie w tym temacie.
Serwer ustawiony tylko dla graczy premium
Gdy problem ten występuje to najczęściej podczas próby połączenia z serwerem w grze pojawia się informacja, że trzeba zrestartować minecrafta. Wystarczy w pliku "server.properties" w opcji "online-mode" ustawić "false", a następnie zrestartować serwer.
Pluginy blokują dostęp do serwera
To jaki błąd pojawia się, zależy od pluginu który powoduje ten problem. Jednak najczęściej jest to plugin który blokuje połączenia botów, dlatego warto je spróbować chwilowo wyłączyć. Często plugin FunnyGuilds również powoduje problem z połączeniem się z serwerem, dlatego warto go sprawdzić.
Biała lista serwera
Możliwe, że na serwerze jest włączona biała lista, można ją wyłączyć komendą "whitelist off", lub w pliku "server.properties" ustawiając opcję "white-list" na false.
Serwer crashuje się
Serwer akurat się scrashował, więc należy sprawdzić co jest powodem crashu, wszystkie potrzebne informacje znajdują się w konsoli/logach serwera. Czasami wystarczy ponownie uruchomić serwer, a najczęściej trzeba szukać przyczyny tego problemu w pluginach.
Zapora sieciowa blokuje połączenia
Niektóre hostingi(np. enderchest.pl) dają dostęp do zapory sieciowej serwera i to właśnie za jej pomocą można zablokować zewnętrzne połączenia, a przez to gracze nie mogą połączyć się z serwerem, dlatego też warto sprawdzić czy czasem na serwerze nie jest włączona blokada zewnętrznych połączeń.
Inne
Znasz jakiś błąd nie opisany w poradniku? Napisz pod tym postem jeśli znasz go. Jeśli masz problem, a nie został on opisany w poradniku to stwórz temat w dziale Minecraft, a po jego rozwiązaniu wyślij mi linka do niego, lub oznacz mnie w tym temacie.
-
- 3 odpowiedzi

Wybrany przez
Endrju,Mapa serwera - podstawowe informacje
Endrju dodał temat w Poradniki,
Gdzie znajdę mapę swojego serwera?
Mapę swojego serwera znajdziesz w jego FTP, domyślnie znajduje się ona w katalogu "world". Jeśli jednak nie posiadasz takiego folderu, otwórz plik server.properties i odszukaj opcji level-name, zaraz po znaku równania znajdziesz nazwę katalogu w którym znajduje się mapa Twojego serwera.
Jak wgrać własną mapę na serwer?
Jeśli posiadasz na swoim komputerze mapę którą chciałbyś wgrać na serwer, wystarczy, że za pomocą FTP usuniesz aktualną mapę(Domyślnie katalog world). Następnie musisz wgrać folder ze swoją mapą do katalogu głównego serwera, oraz ustawić nazwę folderu z mapą jako world. Chyba, że inna została ustawiona w pliku server.properties - patrz pierwsze pytanie w tym temacie.
Chcę posiadać kilka map na jednym serwerze, czy jest to możliwe?
Tak, musisz posiadać serwer z silnikiem bukkit, spigot lub paperspigot. Następnie musisz wgrać plugin o nazwie "Multiverse-Core". Jeśli chcesz wygenerować dodatkową mapę użyj komendy:
/mv create jakas_nazwa_mapy NORMAL.
W przypadku gdy chcesz wgrać dodatkową, własną mapę, wgraj ją do katalogu głównego swojego serwera za pomocą FTP(Pamiętaj aby ustawić inną nazwę folderu z mapą niż te już istniejące, ponieważ możesz przez to nadpisać już istniejącą mapę). Po wgraniu mapy, użyj komendy:
/mv import nazwa_katalogu_wgranej_mapy NORMAL
Mapę swojego serwera znajdziesz w jego FTP, domyślnie znajduje się ona w katalogu "world". Jeśli jednak nie posiadasz takiego folderu, otwórz plik server.properties i odszukaj opcji level-name, zaraz po znaku równania znajdziesz nazwę katalogu w którym znajduje się mapa Twojego serwera.
Jak wgrać własną mapę na serwer?
Jeśli posiadasz na swoim komputerze mapę którą chciałbyś wgrać na serwer, wystarczy, że za pomocą FTP usuniesz aktualną mapę(Domyślnie katalog world). Następnie musisz wgrać folder ze swoją mapą do katalogu głównego serwera, oraz ustawić nazwę folderu z mapą jako world. Chyba, że inna została ustawiona w pliku server.properties - patrz pierwsze pytanie w tym temacie.
Chcę posiadać kilka map na jednym serwerze, czy jest to możliwe?
Tak, musisz posiadać serwer z silnikiem bukkit, spigot lub paperspigot. Następnie musisz wgrać plugin o nazwie "Multiverse-Core". Jeśli chcesz wygenerować dodatkową mapę użyj komendy:
/mv create jakas_nazwa_mapy NORMAL.
W przypadku gdy chcesz wgrać dodatkową, własną mapę, wgraj ją do katalogu głównego swojego serwera za pomocą FTP(Pamiętaj aby ustawić inną nazwę folderu z mapą niż te już istniejące, ponieważ możesz przez to nadpisać już istniejącą mapę). Po wgraniu mapy, użyj komendy:
/mv import nazwa_katalogu_wgranej_mapy NORMAL
-
- 0 odpowiedzi
